لیست فیلم‌هایی که تا به الان تماشا کرده‌ام (پاییز و زمستان ۱۴۰۲)

سلام.

 

قبلا یک سری پست داشتیم به اسم «لیست فیلم‌هایی که تا به الان تماشا کرده‌ام (تاریخ فلان)».

الان هم اومدم با یک پست دیگه و یک سری فیلم دیگه و امیدوارم که خوب باشه.

لیست‌های قبلی دسته‌بندی «شاهکار»، «خوب» و «ضعیف» رو داشتن و داخل این لیست هیچ دسته‌بندی خاصی وجود نداره. 

 

این نکته رو هم بگم که من هیچ تخصصی در زمینه‌ی سینما ندارم و کلا نظری که در رابطه با اثر می‌دم ممکنه درست نباشه و یا غیرحرفه‌ای باشه. به همین جهت لازم می‌دونم که بگم نظرات کاملا شخصی هست و ممکنه طبق سلیقه‌ی عام نباشه.

 

نکته دوم هم اینکه لینک‌های دانلودی که گذاشتم (غیر از اونایی که مال سینمای کره هست) نیازمند این هست که تغییر آیپی بدید. 

 

 

۱- سریال ۲۰۲۳ Death's Game (بازی مرگ)

محصول کشور کره‌ی جنوبی

ژانر مخلوط همه‌ی ژانرها از درام و عاشقانه گرفته تا اکشن و جنایی

۱۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای

خلاصه: کیم سئونگ هیوپ جوون جویای نامی هست که قصد داره برای ساختن زندگی‌اش برای یک شرکت که کلی براش تلاش کرده بود استخدام می‌شه اما از قضا یکی از رگ‌هاش ایرانی از آب درمیاد و با کلی بدبختی روبه‌رو می‌شه و در نهایت همه‌ی زندگی‌اش نابود می‌شه و تصمیم به خودکشی می‌گیره. وقتی خودکشی می‌کنه از طرف فرشته‌ی مرگ بهش مأموریت داده می‌شه تا ۱۳ تا زندگی و مرگ مختلف رو تجربه کنه تا در نهایت به جهنم بره و ...

این سریال رو دوست سریال‌بازم معرفی کرده بود. در نگاه اول برام خسته کننده بود ولی هر چی جلوتر پیش رفتم گیرایی و زیبایی داستان برام دو چندان می‌شد. داستان فیلم در رابطه با ارزش آدم‌ها و ارتباط کارهای آدما نسبت به همدیگه است. چیزایی که توی جامعه‌ی الان خیلی ارزشش پایین اومده و البته مهم تر از همه اینکه زندگی ارزش زندگی کردن رو داره یا نه؟

این سریال رو به همه پیشنهاد می‌کنم. 

برای دانلود سریال می‌تونین از لینک روبه‌رو استفاده کنین. (کلیک کنین)

 

۲- سینمایی 2023 The Promised Land (سرزمین موعود)

محصول کشور دانمارک

ژانر تاریخی، درام، یک مقدار عاشقانه

IMDB: 7.7

۲ ساعت و ۷ دقیقه

خلاصه: در قرن ۱۸کشور دانمارک پر از زمین بایر بود. زمین بایر جایی هست که خاکش برای کشاورزی مناسب نیست. لودویگ یک افسر کشور دانمارکه که درخواست داره تا بتونه در یک قسمتی از این زمین بایر رو تحت اختیار خودش دربیاره و تبدیل به مستعمره دانمارک بشه و در ازاش بتونه مقام اشراف زاده رو از پادشاه دانمارک کسب کنه. لودویگ این اجازه رو دریافت می‌کنه و یک زمین رو برای خودش انتخاب می‌کنه اما با حاکم محلی اون منطقه دچار چالش و جنگ می‌شه...

یکی از اون فیلم‌هایی که واقعا از سال ۲۰۲۳ خیلی دوستش داشتم. واقعا همه چیش به اندازه و درست حسابی بود. طبق معمول با بازی مدس میکلسن خیلی حال کردم. 

برای دانلود فیلم بدون سانسور از این لینک استفاده کنید. (کلیک کنید)

 

۳- سینمایی Hope 2013 (امید) 

محصول کشور کره جنوبی

ژانر درام

IMDB: 8.2

۲ ساعت و ۲ دقیقه

خلاصه: خانواده «ایم» متشکل از پدر و مادر و دختر بچه‌ی زیر ۱۰ ساله به اسم «امید». یک روز صبح بارونی که دختر بچه می‌خواد به مدرسه بره توسط یک نفر مورد ضرب و شتم و آزار قرار می‌گیره. بعد از این اتفاق خانواده‌ی «ایم» با کلی مشکلات اعم از مشکلات جسمی و روحی روانی دختر بچه باید کنار بیان و بهش کمک کنن که به زندگی برگرده.

برای این فیلم می‌تونین خیلی راحت اشک بریزین. یعنی قشنگ دو الی سه صحنه‌اش هست که نمی‌تونین جلوی خودتون رو بگیرین انقدر که بازیگرا و داستان فیلم خوب و فوق‌العاده است. 

در نهایت هم این نکته رو بگم که داستان فیلم بر اساس واقعیت هست و همچین پرونده ای در کره‌ی جنوبی وجود داره. دختربچه‌ای که در واقعیت مورد آزار و اذیت قرار گرفته، الان بالای ۱۸ سالش هست اما پدرش می‌گه که همچنان انیمیشن می‌بینه و هیچ وقت نمی‌تونه به زندگی واقعی برگرده...

برای دانلود فیلم می‌تونین از لینک روبه‌رو استفاده کنین. (کلیک کنین)

 

۴- سینمایی The holdovers 2023 (جاماندگان)

محصول کشور آمریکا

ژانر درام و یک مقدار کمدی

IMDB: 8

۲ ساعت و  ۱۳ دقیقه

خلاصه: در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی یک دبیر تاریخ (آقای داخل پوستر) به خاطر اینکه به حرف مدیر مدرسه گوش نمی‌ده تنبیه می‌شه و مجبور می‌شه تا تعطیلات کریسمس رو در مدرسه همراه با جاماندگان بمونه که دو نفر دیگه هستن. یکی مسئول آشپزخانه مدرسه و دیگری هم شاگرد خودش. از قضا این دبیر تاریخ هم از اون دبیرای سختگیره و هیچ کدوم از دانش آموزا دوستش ندارن و در کل در این تعطیلات چالش های مختلفی بین این سه شخصیت به وجود میاد.

«تنهایی» اگه فیلم بود می‌شه به این فیلم اشاره کرد. داستان قشنگی داشت و از یک طرف دیگه هم چون مربوط به معلم و رابطه معلم - شاگرد بود برام جالب تر هم شد. ممکنه برای یک عده فیلم خسته کننده باشه اما برای من اینطوری نبود. 

خود فیلم هم یک مقدار وایب فیلم انجمن شاعران مرده رو می‌داد.

 

۵- سینمایی Monster 2023 (هیولا)

محصول کشور ژاپن

ژانر راز آلود و درام

 IMDB: 7.9

۲ ساعت و  ۶ دقیقه

خلاصه: مادری که بعد از مشاهده‌ی تغییرات رفتار پسرش به معلم و کادر مدرسه‌اش مشکوک می‌شه و برای همین به شدت پیگیری می‌کنه و ...

داستان از زاویه دید سه نفر برامون گزارش می‌شه و توی هر کدوم از این زاویه دید‌ها برامون یک سری از گره‌ها باز می‌شن. داخل کامنت‌های فیلم خونده بودم که به اشتباه قضاوت می‌کردیم و از آخر جور دیگه‌ای پیش رفت. من هم گیج شده بودم ولی وقتی فیلم رو تماشا کردم فهمیدم منظور از قضاوت داخل کامنت‌ها چی بود. داخل فیلم یک عالمه موقعیت برامون به وجود میاد که مجبوریم شخصیت‌های فیلم رو قضاوت کنیم. قضاوت‌هایی که در ابتدا خیلی اشتباه هستن و هر چی در طی فیلم جلوتر می‌ریم به حقایق می‌رسیم. 

فیلم غم‌انگیزی بود و دوستش داشتم. اما انتظار یک فیلم با محوریت خانواده رو داشتم. چون کارگردان این فیلم کلا توی کار روابط خانوادگی هست.

برای دانلود فیلم می‌تونین از لینک‌های زیر استفاده کنین.

لینک یک

لینک دو

 

۶- سینمایی Radical 2023 

محصول کشور مکزیک

ژانر درام

 IMDB: 7.9

۲ ساعت و  ۷ دقیقه

خلاصه: داستان معلمی هست که در یکی از شهرهای مکزیک قراره که پایه‌ی ششم یک مدرسه رو بر عهده بگیره و از قضا مردم اون منطقه رو آدمای خلافکار، فقیر و خانواده‌های مشکل دار در بر می‌گیرن و از طرف دیگه سیستم آموزشی هم روش تدریس این معلم رو قبول نمی‌کنه و اصرار داره تا محتوای درسی دقیقا مثل شیوه‌ی سنتی به دانش‌آموزان تدریس بشه. 

فکر کنم بتونید حدس بزنین که داستان فیلم از چه قراری هست و قراره داخلش چه اتفاقاتی بیفته. کل تمرکز فیلم روی معلم، مدیر و سه دانش‌آموز که این سه دانش‌آموز نماینده کل دانش آموزان اون منطقه هستن و داستان این ۵ نفر همراه با همدیگه پیش برده می‌شه. 

این نکته رو هم بگم که داستان فیلم بر اساس واقعیت هست و فکر کنم سال ۲۰۱۳ این اتفاقات افتاده. یعنی معلم و اون دانش‌آموزا وجود خارجی داشتن.

کلاسش شدیدا من رو یاد کلاس قبلی خودم می‌نداخت. انقدر که بچه‌های ساکت و خوبی بودن :) 

برای دانلود فیلم لینک مقابل رو کلیک کنید. (اینجا رو کلیک کنین)

 

۷- سینمایی Memory 2023 (حافظه)

محصول کشور آمریکا

ژانر درام، عاشقانه

IMDB: ۶.۶

۱ ساعت و  ۴۰ دقیقه

خلاصه:  یک مددکار اجتماعی به‌نام سیلویا که زندگی ساده و مرتبی دارد. زمانی زندگی او تغییر می‌کند که پس از بازگشت از مراسم تجدید دیدار دبیرستان، ساول او را تا خانه تعقیب می‌کند و برخورد دوباره آن‌ها پس از سال‌ها باعث می‌شود که...

یک توییتی خونده بودم و نوشته بود که :«کسایی که مهاجرت می‌کنن و وقتی هموطنشون رو می‌بینن برای همدیگه بهترین دوست می‌شن اما اگه همین دو نفر داخل ایران باشن ممکنه برای هم بدترین دشمن ممکن باشن.» دلیلش اینه که انسان‌ها وقتی دچار درد و رنج می‌شن به همدیگه نزدیک می‌شن و به همدیگه کمک می‌کنن. داستان این فیلم هم از یک جهاتی شبیه این توییته. بحث مهاجرت نه ها . داستان دو آدم میان سال که دچار درد رنج جسمی و روحی و روانی هستن و برای اینکه بتونن از پس شرایط بربیان نیازمند این هستن که با همدیگه باشن.

این فیلم آخری بود که معرفی کردم و در عین حال دوست داشتنی‌ترین فیلمی که از سال ۲۰۲۳ تماشا کردم بدون شک همین فیلمه. نمی‌دونم چرا و علی رغم نمره‌ی پایینش ولی خیلی دوستش داشتم. روند اتفاقات داخل فیلم یک مقدار هم کنده اما اگه مثل من باشین حتی این ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه هم مدت زمان کمی هست. یک جوری هم شد که تا چند روز دلتنگ بازیگراش و اون محیط داستان فیلم شدم. همون حس افسردگی پس از تموم شدن یک سریال یا فیلم که به آدم دست می‌ده :)

برای دانلود فیلم می‌تونین از لینک روبه‌رو استفاده کنین. (کلیک کنین)


شما در این مدت چه فیلم و سریالی رو تماشا کردین که پیشنهادش می‌کنین؟

امیر فکر کردم هیچ اشتراکی نداریم ولی دوتاشو دیدم. هیولا و رادیکال.از رادیکال خیلی خوشم اومد حقیقتا

و اینکه من خیلی تلوزیون می‌بینم یعنی کلی فیلم از شبکه نمایش میبینم.

این روزا خارج از تلوزیون مستند به راکسهام خوش آمدید را می‌بینم. اگه تو نوجوونی دوست داشتی که یه باشگاه برا خودت داشته باشی بهت پیشنهاد می کنم ببینی مدیریت یه باشگاه واقعی چقد سخته

پاسخ امیر + :
من هر سال فیلم‌هایی که کارگردان فیلم «هیولا» تولید می‌کنه رو تماشا می‌کنم. توی لیستهای قبلی‌ام اسم فیلم‌هاش بود و چون از موضوع مورد علاقه‌ام فیلم می‌سازه که می‌شه همون خانواده. 

رادیکال برای من هم جالب بود :)

فیلم‌های شبکه نمایش هم اکثرا سرگرم کننده هستن. 

باید جالب باشه. اگه تونستم حتما تماشا می‌کنمش.
ممنونم :)

اینا هم پیشنهادات من:

 

شوگان

 

نبرد گوریو و خیتان

 

نجات سرباز رایان

 

۱۹۱۷

پاسخ امیر + :
عه شوگان.


البته داخل زومجی گفته بود که تلفظ درستش 
شوگون هست. 
بازی‌اش رو کردم. خیلی باحال بود. احتمالا سریالش هم همینطوری باشه.

نجات سرباز رایان رو هم خیلی تعریفش رو شنیدم حتما یک روز میرم سمتش

۱۹۱۷ هم که دیدم و فوق العاده است :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره وب
«۹ کاذب» یک پست داخل فوتباله که بازیکن به عنوان مهاجم در نوک زمین میاد عقب و به هم‌تیمی‌هاش در پاسکاری و بازیسازی کمک می‌کنه... علت انتخاب؟ شاید به این دلیل که اسم دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسید :دی