اولین روز اولین کلاس

قرار نبود اولین روز کلاسیم انقدر غمناک باشه. دارم انشاهاشون رو می‌خونم. خیلی اشتباهات املایی دارن و نشون میده که معلمای پایه‌ی خوبی نداشتن ... نمیدونم چیکار کنم :(

 

این برگه بدترینشون بود. بهشون گفتم آرزوتون رو در یک صفحه بنویسین و این متن رو نوشته ...

 

گفته به مکانیکی علاقه منده و بقیه‌اش هم خوندنش راحته به نظرم. تا جایی که متوجه شدم دانش آموز ضعف دیداری و شنیداری داره. 

 

یکی از دانش آموزام لکنت زبان داره و باید ببینم برای اون هم می‌شه کاری کرد یا نه. 

طبق معمول دوقلو هم داخل کلاس داریم :)

آخر کلاس هم یک نفر از دانش آموزا میخواست بهم دست بده من قبول نکردم و گفتم :«دست نه.»

به نظرم خیلی رو ندادم ولی باید قاطع تر برخورد بکنم. علیرغم میل باطنیم زمینه رو برای سفته زدن در روز دوشنبه فراهم کردم اول کاری یکم زهر چشم بگیرم بد از آب درنمیاد :)

 

+دیروز بین کلاس چند پایه و تک پایه گیر کرده بودم. هر کدوم یک سری مزایا داشتن. اول انتخابم چند پایه بود ولی خب در نهایت تصمیم بر همین تک پایه شد. همه پیشنهادشون چند پایه بود ولی بابام گفت تک پایه بهتره و من به حرف بابام کردم... امیدوارم که به خوبی تموم بشه. 

آخی عزیزم چه تفکر خوبی دارن :) 

به دید مثبت نگاه کنید شما میتونید براشون کلیپ حروف درست کنید یا پیدا کنید.

از این دفتر های خوشنویسی براشون سعی کنید بخرید حالا یا از طرف مدرسه ، خیریه چیزی..

به نظرم یه برگه بذارید و از نفر اول با اسم و فامیل شغل هاشونو بنویسید و حتی شده بگین خودشونو نقاشی کنن بچه ها خیلی باهوشن و اینو توی کلاس نصب کنید یه گوشه که تو چشم باشه.

این باعث انگیزه بیشتر بچه ها برای درس خوندن میشه حتی دانش آموزی که بهتره و به کار تیمی علاقه داره انتخاب کنید و دانش اموزاتونو دسته بندی کنید و کار گروهی نوشتاری بهشون بدین هر هفته، تا سعی کنند بهتر بنویسن و بهم کمک کنن.

شما یه معلم هستین باید سعی کنید به جای یه نفر کار کردن مثل خارجی ها تیم ورک کار کنید و بچه ها علاقمند کنید به کار گروهی، خیلی نتیجه میده:)

خیلی ایده هست بچه ها بازی رو بیشتر دوست دارن تا اجبار..

من مطمئنم از پسش بر میاین:))

سعی کنید چنین بچه هایی رو بشناسید و همون اول کار به گفتار درمان، بینایی سنج و .. معرفی کنید حتی مدیر رو مجبور کنید چنین افرادی رو بیارن و تو مدرسه معاینه کنند اگر پدر و مادراشون پیگیر نیستن.

اینا رو به عنوان تجربه نگاه کنید :) 

آره نه باید خیلی رو داد نه خیلی خشک حد متعادل.

امیدوارم موفق باشین 😎 و تبریک بابت تجربه اول :)

پاسخ امیر + :
باید ببینم چه کارهایی می‌شه انجام داد. چون پتانسیل خود مدرسه هم هست. 

مدیر و معاون‌ها که می‌گن خیلی به درس اهمیت ندین. بیشتر فرهنگ سازی مدنظرمون باشه. چون پایه‌ی اکثر دانش آموزا ضعیفه متأسفانه ... 

فردا به همه‌شون فکر می کنم که می‌شه چیکار کرد. 

ممنون از پیشنهاداتتون بهشون فکر می‌کنم. 

باید حد وسط رو نگه داشت. ولی دیگه سرپیچی از قانون رو باید جدی برخورد کرد ...
ممنونم :)

کلاس چندمن ؟؟؟

 

چند پایه خیلی سخته 🫠

پاسخ امیر + :
چهارمن.


چند پایه سخته ولی تعداد دانش آموزا کمه. یعنی شاید در حد ۱۵ نفر کلا. از این لحاظ مدیریت کلاس خیلی راحته و چون روستایی هستن از لحاظ اخلاقی هم واقعا بچه‌های گل و مودبی هستن. فقط بحث مدیریت منابع درسی هست که باید بتونین حداقل بین دو تا ۶ تا پایه رو همزمان تدریس کنین و اگه لازم باشه مدرسه رو هم مدیریت کنین و با اداره هم هماهنگ باشین.

شغل معلمی واقعاً فوق العادس، اما خب من هیچوقت نتونستم ارتباط برقرار کنم باهاش...

حتی پدرمم اصرارش این بود که برم سمت معلمی و مسیرشو ادامه بدم

پاسخ امیر + :
معلمی مثل همه‌ی شغل های دیگه عشق و علاقه می‌خواد اگه نداشته باشین وسط راه کم میارین ... 

اگه از شغل الانت راضی هستی که خب دیگه بحثی نمی‌مونه شاید بهترین راه برات همین شغل الانت بوده :)

موفق باشین :"")

پاسخ امیر + :
ممنون

سلام

 

وای خدایا خیلی ممنون که می‌نویسید 

خوندن این تجارب واقعا واقعا مفیده 

 

خداقوت آقای معلم 

 

اما...

کلاس چهارمن و سر کلاسشون نمیخندید؟ گرم نمیگیرید؟ واقعا؟؟ 

 

میخواستم کارورزی برم کلاس اول، اما پشیمون شدم. میرم کلاس ششم پسرانه. وقتی فکر میکنم راه دیگه ای برای تعامل باهاشون هست باید برم ته توش رو در بیارم که واقعا هست یا نیست....

پاسخ امیر + :
سلام.

عذر می‌خوام که دیر جواب می‌دم.

تجربه‌ها رو می‌نویسم چون خیلی تجربه‌ی زیادی نداشتم و ندارم :)

ممنونم.

در رابطه با خنده یک چیزی بهتون بگم؛‌ اینکه معلم می‌تونه جلسات اول هم بخنده ولی باید حواسش به این موضوع باشه که اگه ضعف کلاسداری داشته باشه، اون خنده ممکنه براش تا آخر سال تحصیلی گرون تموم بشه.
معلمی رو سراغ دارم که جلسه‌ی اول اومد تک به تک دانش آموزانش رو بغل کرد و بهشون سال تحصیلی جدید رو تبریک گفت و اتفاقا معلم موفقی هم بود. اما من با توجه به شناختی که از خودم دارم، همچین رفتاری رو انجام می‌دادم قطعا کلاس از کنترلم خارج می‌شد. 
در رابطه با گرم گرفتن هم نه اونقدر. اما تلاشم رو می‌کنم که به هر کدوم از دانش‌آموزان یک سری مسئولیت‌ها بدم و یا اینکه برای یک سری مهارت خاص بهشون جلوی جمع بگم که ازشون انتظار دارم که این کار رو انجام بدن چون توی این کار واقعا خوبن.
تازه این سوال رو پرسیدین یک چیزی یادم اومد که واقعا خوب بود. یکی از دانش‌آموزام چند جزء قرآن حفظه. می‌تونم به این کار تشویقش بکنم. 

کلاس ششم سخته. بچه‌ها در دوران بلوغ قرار دارن، برای همین باید با یک زبون خاصی باهاشون صحبت کرد. مباحث درسی‌شون هم پیشرفته هست. اگه بتونین باهاشون همراه باشین می‌تونین کنترل کلاس رو در دست بگیرین.
من سال قبل شیشم رو چند جلسه‌ای بودم، نتونستم امیدوارم شما بتونید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره وب
«۹ کاذب» یک پست داخل فوتباله که بازیکن به عنوان مهاجم در نوک زمین میاد عقب و به هم‌تیمی‌هاش در پاسکاری و بازیسازی کمک می‌کنه... علت انتخاب؟ شاید به این دلیل که اسم دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسید :دی