چند عدد روزانه‌نویسی کوتاه

صرفا چیزایی که این چند روز توجهم رو جلب کرده بود نوشتم. شاید ارزش مطالعه هم نداشته باشن. اما باز هم نوشتمشون.

 

۱- مدرسه و پایه‌ای که باید تدریس کنم مشخص شده. یک حسی بهم می‌گفت بیا و چند پایه بردار. حتی مدیر آموزگار هم بهش فکر می‌کردم اما خب تک پایه برداشتم و مدرسه هم نسبت به سایر مدارسی که به بقیه پیشنهاد می‌شد بهتر بود. هر چند مدرسه‌ای که هستم پر از دانش‌آموزان بدون پدر یا مادر هستن، پدرشون زندانه یا اینکه از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارن. 

برای همین احساس می‌کنم باید یک بخشی از کار رو برای فرهنگ‌سازی بین بچه‌های اونجا اختصاص بدم. می‌دونم توی نظام آموزشی ما فرهنگ‌سازی یک مورد آرمانی به حساب میاد اما خب بهش فکر می‌کنم.

خیلی از معلما و دانشجویانی که امسال تدریس داشتن بهم می‌گفتن که فرهنگ‌سازی و به قولی «پرورش» دانش‌آموزان چیزی نیست که آموزش و پرورش کشورمون براش امتیازی قائل بشه برای همین صرفا ما معلمان باید درسمون رو بدیم و اون ها رو به امون خدا رها کنیم ... برای همین یک مقدار برای این مورد دجار شک و شبهه شدم. 

 

۲- رفته بودیم یک فروشگاهی. بعد که در باز شد و می‌خواستیم بیایم داخل. با خودم گفتم هوا سرده بیام و در رو ببندم. در هم از این درهای کشویی بود. هر چی در رو می‌کشیدم تکون نمی‌خورد. با خودم گفتم احتمالا یکم قلق داره. دیگه انواع و اقسام نیروهای مختلف رو امتحان کردم. دیدم که فایده نداره و برای اینکه خیلی ضایع نباشه اومدم داخل و در رو همونطوری رها کردم. بعد دیدم خودِ در بسته شد :)) در اتومات بود بعدش من با تمام وجود داشتم تلاش می‌کردم که در رو ببندم. فقط خوب شد کسی من رو ندید که آبرو ریزی بدی می شد. 

 

۳- پست معرفی فیلم برای این فصل رو نمی‌تونم کار کنم. چون باید زمان زیادی براش می‌ذاشتم. اما به صورت کلی این لیست رو دوست داشتین تماشا کنین. 

- سریال درگیر کننده، گنگ و حالت آخر الزمانی می‌خواستین، Silo رو تماشا کنین. بر اساس رمانی با اسم «پشم»عه و قراره فصل دومش هم به زودی ساخته بشه. کامنت‌های اسپویل سریال رو هم با احتیاط بخونین. چون بعضیاشون کل کتاب رو اسپویل کردن. (لینک بدون سانسور)

- اگه یک اثر سینمایی هنرمندانه و زیبا خواستین، می‌تونین انیمیشن I lost my body رو تماشا کنین. در رابطه با تقدیر پذیر یا تقدیر گریز بودنه. با بچه‌ها هم تماشا نکنین انیمیشن رو. (لینک بدون سانسور)

- اگر هم خیلی وقته که اشک نریختین و می‌خواید اشک بریزید، می‌تونین سینمایی Stepmom رو تماشا کنین. (لینک بدون سانسور)

- و در نهایت اگه در رابطه با گذشت زمان و نتایج تصمیم‌هامون در طی زمان فیلمی رو تماشا کنیم، Past lives می‌تونه گزینه‌ی ایده‌آلی باشه. (لینک بدون سانسور)

انیمه سینمایی سوزومه (suzume) - انیمه سریالی قفل آبی (blue lock) - جایی که قطار به پایان می‌رسد (where the tracks end)

هم جزو آثار بودن که یک بار ارزش تماشا رو دارن. 

https://a-g80.blog.ir/post/%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B4-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87%D8%8C-%D9%86%D9%87

پاسخ امیر + :
من اشکم دم مشکمه :)


...«خیلی از معلما و دانشجویانی که امسال تدریس داشتن بهم می‌گفتن که فرهنگ‌سازی و به قولی «پرورش» دانش‌آموزان چیزی نیست که آموزش و پرورش کشورمون براش امتیازی قائل بشه برای همین صرفا ما معلمان باید درسمون رو بدیم و اون ها رو به امون خدا رها کنیم ... برای همین یک مقدار برای این مورد دجار شک و شبهه شدم.»...

لطفاً لطفاً دچار شک و شبهه نشید و هر کاری از دستتون برمیاد چه آموزشی چه پرورشی برا بچه ها انجام بدین. ان شاءالله بتونید کارهای خوب و مؤثری انجام بدین و نتیجه اش ببینید و خوشحال بشید. گاهی همین دلِ خوش پاداش خوبیه برا بعضی کارها.

 

 

پاسخ امیر + :
دیگه باید تمام تلاشم رو بکنم که بهتر بشه همه چی ...

۱- اسم وزارتخانه آموزش و پرورش هست، پس باید بهش دقت بشه، و خب واسه همینه همیشه میگم نظام آموزشی تو ایران معیوبه🤦🏻‍♂️

 

۲- همه از این سوتیا دادیم😂🤦🏻‍♂️

۳- فقط میتونم بگم ممنون💛

پاسخ امیر + :
وضع خیلی داغونیه متأسفانه ...


ولی بازم خیلی ضایعه 😅

:)

1- شما به کار خودتون برسید و بر اساس وجدان شخصی خودتون تدریس کنید و دانش آموزا رو پرورش بدید.

 

2 - نباید میخندیدم 😂😂😂

پاسخ امیر + :
باشه ممنونم :)


😅

معمولا فیلم‌هایی رو که معرفی می‌کنید؛ میبینم

و چون حس می‌کنم سلیقه فیلمی مشترکی داریم بخاطر همین هروقت معرفی می‌کنید واقعا خوشحال میشم :)

پاسخ امیر + :
باعث خوشحالیه :)

از بین این موارد سریال Silo و دو تا فیلم اول رو تماشا کنین. یعنی I lost my body و  stepmom

خیلی خوبه به فکر فرهنگ سازی هستین.

مدیریت چنین بچه های نیاز به پشتکار و صبر و حوصله داره پس از الان انگیزه تو رو محکم انتخاب کنید و بهش ایمان داشته باشید که آخرش خوبه:)

آره به ما هم میگن این چیزا رو ..

فیلم نگاه میکنم،فقط خوب همشون خوب تموم میشن؟ من کلا احساسیم خخ

پاسخ امیر + :
باید ببینم چیکار می‌شه کرد :(

چون وضع اونقدر هم خوب نیست ...


:)
اگه نتیجه‌ی فیلم براتون اسپویل حساب می‌شه خط پایین رو نخونین:
غیر از انیمه‌ها کلا هیچ کدوم خوب تموم نمی‌شن :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره وب
«۹ کاذب» یک پست داخل فوتباله که بازیکن به عنوان مهاجم در نوک زمین میاد عقب و به هم‌تیمی‌هاش در پاسکاری و بازیسازی کمک می‌کنه... علت انتخاب؟ شاید به این دلیل که اسم دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسید :دی