اهداف کمتر، زندگی راحت‌تر :)

حدود دو هفته قبل از اینکه سال تحویل بشه و بخوام یک سری هدف داشته باشم و یک نگاهی به وضعیتم بندازم، اومدم و یک لیست درست کردم از کارایی که دوست دارم انجامشون بدم. حدود ۱۰ الی ۱۱ تا هدف نوشتم. یک نگاهی بهشون انداختم. دیدم که خیلی زیادن و نمی‌شه همزمان همه‌ی اینها رو با همدیگه هندل کرد. برای همین اومدم و اهداف رو دسته بندی کردم.

۱- اهدافی که مربوط به خارج از خونه هست و 

۲- اهدافی که داخل خونه هست.

اونایی که داخل خونه هست رو به دو قسمت تقسیم کردم. 

۱- اهدافی که باید با سیستم سر و کار داشته باشم.

۲- اهدافی که نیاز به سیستم ندارم.

و تمام ۱۱ تا هدف رو داخل این موارد قرار دادم...

نه! واقعا نمی‌شد همه رو در یک سال انجام داد. اصلا شاید نشه همه رو تا آخر عمر انجام داد. پس رسیدم به سخت‌ترین قسمت ماجرا. یک خودکار قرمز برداشتم و روی همه‌ی اهدافی که به نظرم هیچ وقت در آینده حسرت انجام ندادنشون رو نمی‌خورم خط کشیدم. خیلی دردناک بود. ۸ الی ۹ تا هدف موند. باز هم زیاد بود و دوباره روند حذف کردن اهداف رو انجام دادم و چند بار این کار رو انجام دادم که رسیدم به ۵ تا هدف. دیگه واقعا نمی‌تونستم روی چیزی خط بکشم. این اهداف چیزایی بودن که باید امسال کسبشون می‌کردم و اگه کسب نکنم از زندگی عقب میفتم. 

هر کدوم از اهداف رو بالای یک صفحه نوشتم و منابع یادگیری برای رسیدن به اون هدف رو لیست کردم. از کانال‌های تلگرام و یوتیوب گرفته تا افرادی که از دور و نزدیک می‌شناسم و باهاشون در ارتباطم. و در نهایت تمامی منابع یادگیری هر هدف رو اولویت بندی کردم و تا وقتی که منبعی تموم نشد، حق ندارم وارد منبع بعدی بشم.

سیستم رو روشن کردم و قصد پاکسازی سیستم رو داشتم داخل فولدرها پر بود از ویدیوهایی که جزو اهداف حذف شده‌ام بودن و قرار بود یک روزی برم سراغشون. همه رو حذف کردم. فکر کنم سیستم هم یک بار سنگینی از روی دوشش برداشته شد. به ذهنم رسید که بوکمارک‌های مرورگرم رو هم چک کنم و یک لیست گنده جلوی چشمم پدیدار شد. اصلا انتظارش رو نداشتم و همه‌ی بوکمارک‌ها جزو سایت‌هایی بودن که قرار بود یک روزی نگاهشون بکنم و اهداف حذف شده‌ام رو پیش ببرم. همه‌ی بوکمارک‌های غیرضروری رو حذف کردم. تلگرام رو باز کردم و کانال‌هایی که به دردم نمی‌خوردن رو حذف کردم و در نهایت رسیدم به کانال‌های یوتیوب و مواردی که دیگه جزئی از اهدافم نبودن رو از حالت اشتراک درآوردم. 

فکر کنم سرم خیلی خلوت شد. حالا انگار که می‌تونم راحت‌تر تصمیم بگیرم. طوریکه احساس سبک‌تری بهم دست بده و تمرکز بیشتری برای انجام کارهام داشته باشم. هر چند که کُند پیش می‌رم ولی به نظرم لذت بخشه و البته که هنوز هم برنامه‌ام ناقصه. اما در حین انجام کار دارم یاد می‌گیرم که بهتر زمانم رو مدیریت کنم که بتونم همه‌ی اهدافم رو پوشش بدم ...

به افراد موفقی که در نزدیکان و آشنایان هستن نگاه می‌کنم، متوجه شدم که راز موفقیت همه‌شون اینه که تمام تمرکزشون رو روی یک الی دو موضوع گذاشتن و همونا رو تا آخر پیگیری کردن و همچنان پیگیری می‌کنن. 

موسسه گاج یک شعاری قبلا داشت و الان نمی‌دونم داره یا نه. ولی شعارش این بود. 

به جای اینکه چند کتاب رو یک بار بخوانید، کتاب‌های گاج رو چندین بار بخوانید. 

شعارش تا حدی تبلیغات خود گاجه اما نکته‌ی جالبی داره. نکته‌ای که هست خیلی واضحه. دور و بر دنیای پر زرق و برق ما اهداف خیلی خیلی قشنگی هستن که مدام بهمون چشمک می‌زنن. اما باید حواسمون باشه که عمر، حوصله و توانایی ما تا حدی نیست که بخواد همه‌ی اونا رو پوشش بده. چسبیدن به چند تا هدف محدود اما با پیگیری فراوان می‌تونه ما رو به دورنمایی که از خودمون داریم برسونه. 

 

پست مرتبط ۱

پست مرتبط ۲

پست مرتبط ۳

خوشحال شدم پستم مورد توجه بوده ولی خجالتم کشیدم از اینکه کنار پست آقای شعبانعلی لینک شده :))

من بیشتر حرفشو زدم و کمتر عمل کردم. دم شما گرم که اینقدر جدی نشستین پای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی. چون می‌دونم خیلی سخته حذف کردن هدف‌هایی که دوسشون داریم ولی فعلا وقتشون نیست. انگیزه گرفتم منم✌

پاسخ امیر + :
:) 


بله حذف کردن هدف‌ها خیلی کار سختیه و بهتون حق میدم اگه بابتش هنوز نتونستین شروع کنین
امیدوارم که موفق باشید در این زمینه

سلااام

امیرخان

فکر کنم کسی اینجا دیگه منو یادش نیاد

بازگشت همه به سوی بیان است

چند ماه بعد از حذف وبلاگ قبلیم با همه تحولات 5 ساله ش میخواستم یه وبلاگ کلا متفاوت بزنم نشد دیگه واقعا نمیشد

اما بچه های اینجا را نمیتونم فراموش کنم

به هر کسی تونستم سر زدم

اما تنها به تو امید داشتم که به یادم بیاری
حالا نکنه یاد نمیاری؟ 

پاسخ امیر + :
سلام 

سال نو مبارک :) 

شما همون آقا محمد حسین «هنرنامه» نیستین؟ اگه ایشون هستین باید بگم که اتفاقا دیروز صبح داشتم به شما فکر میکردم که چه اتفاقی براتون افتاده :)))) شاید باورش سخت باشه ولی واقعا داشتم بهتون فکر میکردم :)

سال نو شما هم مبارک
خودشم :)

عجب دنیای عجیبیه :))

ایشالا همه اونا که نیستن هر جا هستن حالشون خوب باشه :)

پاسخ امیر + :

متشکرم :))
خیلی عجیبه :)
یک سریا که نیستن دلم براشون خیلی تنگ شده و منم امیدوارم حالشون خوب باشه

سلام آقا امیر 

خوبین؟ 

به به  دسته بندی اهداف تون خوشم اومد :) اون لحظه خط زدن دردناک ترین لحظه است !

واقعا نمیشه لعنتی نمیشه قبلا میتونستم چندین کار و هدف رو همزمان پیش ببرم و حداقل نزدیک اهداف کمال گرایانه ام بشم اما نمیدونم پیر شدم یا چی ؟ دقیقا چیه؟ ( غم و غصه هست می‌دونم:( )

دلم میخواد دنبال علاقه ام برم اما میترسم :/

امیدوارم آدم ها دنبال علاقه هاشون برن زندگی کوتاه تر از اونیه که باشه ولی برای بی علاقگی طولانیه....

راستی سال نو رو تبریک گفتم؟

من جواب اون پیام تبریک تولد هم نگفتم اون موقع که دیدم خیلی خوشحال شدم خیلییییییی 😎 و ببخشید که جواب دیر میدم.

مرسی من کاری نکردم و اگر کاری بوده هر چند اندک خودم خواستم و خوشحالم که موفق شدین و موفق هستین:))) 

برای بچه های اینجا همیشه اتفاقای خوب می‌خوام💜

دیگه این مدت کمی اوضاع بی ریخت بود نمیدونم من سخت میگیرم یا دنیا این مدلیه؟! من هنوز آدم نشدم خخخخخ فکر کنم بهتر که هیچی بدتر چون حرفا رو میریزم تو خودم! 

اخرین نفر که دیدم گفت برو پیش روانشناس خیلی داغونیییی😅 

گفتم خوبم که :/ البته خیلی وانمود میکنم به قول یه فیلم شدیم آدم های وانمودگر شاد!

دلم فقط یه چیز رو میخواد شاید شاد شم شاید حال و هوام عوض شه.

خدا خوشحالم می‌کنه گاهی اما من اون بنده لوس هستم که فقط چیزی که می‌خوامو می‌خوام :| خودش می‌دونه روانیش کردم!

لعنتی خاک و آب  بیان عجب آدم رو زمین گیر می‌کنه خخخخ و آدم های مثل اینجا رو پیدا نکردم‌.

خلاصه اینجا می‌نویسم شاید شد بیان برام خیلی معجزه انجام داد عجیب.

یا کارم اوکی شه خودش می‌دونه اینم همین سال.

یا کارم اوکی شه( سعی میکنم اگر شد دعوت نامه بفرستم😄، اینو راست میگم:) این یه مدت طول می‌کشه اشکالی نداره صبورم.

شاید اینجوری حال روحیم بهتر شه و لذت ببرم از زندگی :) 

قانع هستم 🤦🏻‍♀️‌‌اصلا هم چیزای عجیب غریب نمی‌خوام اصلااا خخ 

بیان که آدم حرف میزنه آروم میشه عجیبه.

خلاصه امیدوارم روزای خوشی داشته باشید و تلاش کنید تنبل نباشید مثل من هااااا،،،، انسان ها یه روزایی در اوج هستن که نمیفهمن! 

اوج خودتون رو حفظ کنید و لذت ببرید افراد محدودی هستن که از شرایط شون استفاده میکنن لعنتی ها نمیگنن هم چه جور ولی هر جور که شده میرسن به چیزی که میخوان از اون مدل آدم ها باشید.

اهداف تون رو به کسی نگید مخفی باشه بهتره اینم توصیه آخرم، به هیچ فردی منظورمه.

حس مامان بزرگ ها بهم دست داد 😅 البته سنی ازم گذشته هااااا خخخ ولی اندک ذهنی دارم برام توصیه نه نصیحت :)))

پاسخ امیر + :

اوه اوه . دومین فردی که از دیار قدیم بیان اومده :دی اول آقا محمدحسین توی این پست کامنت دادن و بعدش هم شما :)))

سلام سلام سلام سلام :))

هی با خودم می‌گفتم که شما رفتین دیگه از بیان یا نه ... که انگار هستین این خیلی خوبه :))))

سال نوی شما مبارک ... صد سال به این سال‌ها ... هر روزتان نوروز ... نوروزتان پیروز ... سر کار باشید هر روز D:

خیلی کلی جواب کامنتتون رو می‌دم. به نظرم هیچ ایرادی نداره که آدم بعضی روزا ناراحت باشه. فقط باید علت ناراحتی‌تون رو پیدا کنید و برای رسیدن به وضعیتی که باعث عدم ناراحتی می‌شه تلاش کنید. شد که شد. نشد هم حسرتی نمی‌خورید بابت اینکه نشد چون تلاشتون رو کردین :) در گفتن خیلی آسونه در عمل باید نشون بدین :))
اون شخصی هم که گفته روانشناس به خاطر اینه که شما بتونین خودتون رو خالی بکنین و این هم مورد خیلی مفیدیه. البته که روانشناس خوب هم این روزا خیلی کمه ...

ممنونم از شما. خیلی خوشحال شدم که کامنتتون رو دیدم واقعا می‌گم :) 

چشم به هیچکسی نمیگم :)) هر چند که بعضی‌هاش به نظرم خیلی واضح باشه که چه چیزایی هستن

خب اول سلام به خود شما و پنج هدف برگزیده تون :)) ایشالا که همه شون محقق بشن. 

بعد اینکه آرامممممم سلام :)

خوش میگذره؟ الحمدالله انگار به آقای خیالی رسیدی و حسابی سرگرم زندگی و فسقل داری هستی و سرت شلوغه که ما رو تحویل نمی گیری؟ :دی

یا چی؟... عیدت هم پساپس مبارک =) 

 

پاسخ امیر + :
سلام

اهداف عزیزم به ایشون سلام کنین. (اهداف: سلاااااااااااااااام) ممنونم. 

سلام شهرزاد عزیزم 💜

ببخشید .... 

همون یا چی هست.

نه بابا معلوم نیستن کجا هستن و من به خاطر این و یه سری چیزای دیگه قشنگ پیر شدم ...

اعصابی دیگه نمونده 😅🤦🏻‍♀️ که 

 

کسی چه می‌داند ؟
شاید همه‌ی آرزوهای ما همین طورند !
شایدم تمام آرزوهایمان جایی منتظرند ...
منتظرند که ما آن‌ها را
از تَهِ دل بخواهیم تا برآورده شوند !

شاید هنوز از ته دل نخواستم...

عیدت مبارک دختر دوست داشتنی💜 

من بی معرفت هستم کلا درگیر خودمممم ولی اینو بدون خدا شاهده من وبتون رو می‌خوندم اما نمی‌دونستم چی بگم... کلا بودم اما انگار نبودم.

کلا حال روحیم داغان...

بهت سر میزنم :))))) 

پاسخ امیر + :
ای بابا آقای خیالی به واقعیت نپیوسته 🙂

از فسقل چه خبر :)))

نه هستم کم و بیش:) 

پست های شما رو خوندم و خوشحالم در حال پیشرفت هستین:))

ممنون هم چنین ایشالا سال پر انرژی داشته باشه من که همیشه سر کارم 😅

آره دیگه خب یه سری چیزا هست چه جور بگم زندگیه دیگه پستی بلندی زیاد داره و منم که تقی به توقی بخوره هیچی دیگه خخخ

متاسفانه اونقدر شاد زندگی نمی‌کنیم با وجود اینکه هر روز داره میگذره.

آره بابا اوکیم :)))

منم خوشحال شدم که هستین:))) هنوز:))))

ایشالا خبر های خوب ازتون بشنویم 😌

اوکیه ✌️

نه بابا آقای خیالی  و فسقل ریزه نیستن در حال حاضر  خخخ 

فسقل خونمونم بزرگ شده و خیلی دوسش دارم با وجود شیطنت هاش:) سلام می‌رسونه :)

موفق باشید:))

پاسخ امیر + :
خوبه که هستین و ممنون که می‌خونین :)


ای بابا

چجوری می‌تونیم زندگی رو شادتر کنیم؟ :)

پس رسیدین به اون دوران که میگین بچه‌ها زود بزرگ می‌شن :دی
ممنونم

چه اهداف مودبی:دی معلومه واقعا حق شون بوده که انتخاب بشن=)

 

@ آرام

چه دکلمه ای :) ولی کسی چه میداند شایدم آرزوها منتظر امید هانD: منتظر ما نیستن :دی

نه تو بی معرفت نیستی.همه یه وقتایی حوصله ندارن. 

امیدوارم حالت مساعد بشه :) 

پاسخ امیر + :
{اهداف از خجالت سرخ می‌شوند}

زندگی رو شاد تر کنیم ؟ 

خب توصیه بدون راه حل که نمیشه نه :) 

زندگی شاد تر 

شاید بی‌خیالی و کمی همراستا بودن یه سری چیزا با هم :) 

دونستن اینکه چی می‌خوام و چی دارم و چه باید بکنم 

اگرچه دونستن این مورد که گفتم بسیار سخته یه موقع میدونی چی میخوای اما اون چیزی که باید داشته باشی نداری یا مسیر دشواره یا اصلا نمیدونم باید چه کنی !

آره دقیقا هیییی روزگاری گذشت ..

خواهش میکنم امیدوارم لذت ببرید از چیزایی که دارید و مطلوبتون باشه:))))

پاسخ امیر + :
:))


فعلا با مشغول کردن خودمون با فعالیتهایی که می‌خوایم به نظرم می‌شه وضعیت رو بهتر کرد 

دیگه همه‌مون داریم پیر میشیم :)

ممنونم

شهرزاد امید کیه ؟😌😄

خواهش میشه 

اوهوم ..

مرسی عزیزم ❤️🥰😉

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره وب
«۹ کاذب» یک پست داخل فوتباله که بازیکن به عنوان مهاجم در نوک زمین میاد عقب و به هم‌تیمی‌هاش در پاسکاری و بازیسازی کمک می‌کنه... علت انتخاب؟ شاید به این دلیل که اسم دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسید :دی