دومین روز

دانش‌آموزا خیلی باهام صمیمی‌تر شده بودن و این خیلی مناسب نبود اما خب کنترل کلاس که عمده‌ترین ترسم بود از بین رفته. می‌تونم خیلی راحت کلاس رو کنترل بکنم و هر موقع که دوست داشته باشم حرف بزنم و به حرفم گوش بکنن. 

 

امروز هم یکی دیگه از دانش آموزا می‌خواست بهم دست بده که قبول نکردم و دستش رو برد عقب :) 

 

بچه‌های خوبین . اگه چشمشون نزنم بینشون دانش آموز بیش فعال نیست. شاید دیر آموز باشه ولی بیش فعال فعلا ندیدم و این خبر خوبیه. امیدوارم هیچ کدومشون اثری از بیش فعالی نشون ندن و اینکه خیلی دانش آموزای آرومی هستن. البته که الان اول ساله ولی کلا آروم به نظر می‌رسن.

 

بین دانش‌آموزای کلاس کلا دو نفر هستن که از لحاظ درسی خیلی قوی هستن. بقیه در حد متوسط و خیلی‌ها پایینن. هنوز هم باید فکر کنم که چجوری می‌تونم تدریس رو همراه با پایه‌ی قبلی داشته باشم. 

 

به زودی هم باید یک امتحان تشخیصی از پایه‌ی سوم بگیرم و ببینم که دانش‌آموزا چقدر قوی و یا ضعیف هستن. 

 

+دلم می‌خواد یک کانال بذارم برای کلاسم. ولی بعید بدونم ...

خب خداروشکر که اوضاع وفق مراد پیش می‌ره💙

پاسخ امیر + :
فعلا آره

تا ببینیم در آینده چی پیش میاد

چقدر خوب امیدوارم نقطه عطف زندگیشون باشید 👌

پاسخ امیر + :
منم امیدوارم :)

دوست دارم این نوشته‌ها رو.

موفق باشی 💚

پاسخ امیر + :
ممنونم :)

اگر چشمشون نزنید D:

باید قاطعیت رو توی شما ببینند تا به عنوان یه معلم یا بهتر بگم یه فردی که موظف هستن بهش گوش بدن دیده بشین:)

خب میشه یه روز از هفته رو فقط برای پایه قبلی بذارید و هر هفته یا دو هفته یکبار سنجش دانش آموز.

یا هر دو روز یکبار یه زنگشون فقط پایه قبلی یعنی تمرکز فقط برای به روز نباشه.

نه تمرین کم بدین نه زیاد به نظرم یا اگر خواستین تمرین زیاد بدین بازی طور باشه مثلاً حروف شکلی یا سعی کنید علایق شونو بررسی کنید و برای هر دانش آموز طرح منحصر به فرد خودش باشه.

بچه ها دوست دارن روی علایق و چیزی که خودشونو باور دارن بلدن، کار کنن.

حتی میتونید استعداد هاشون کشف کنید:)

پروسه سختیه ولی شدنیست:) شما آخر کار رو ببینید.

 

پاسخ امیر + :
روز بعدش یک دانش‌آموز بی دقت و بی توجه به کلاسم اضافه شد :/ تازه‌ پایه‌اش هم وحشتناک ضعیفه :/


احتمالا همین کار رو بکنم. اما هر دانش‌آموز باید اختصاصی کار بکنم و از طرف دیگه هم برای دانش آموزایی که قوی تر هستن هم یک عملی رو انجام بدم. کلاس برای اونا هم خیلی خسته کننده است. 

حرفاتون درسته. بعضیاشون رو تونستم بفهمم توی چه چیزایی مهارت دارن. بقیه رو هم باید بگردم ...
علایق اکثرشون رو خوندم، اکثرا دوست دارن پلیس بشن و یا اینکه میوه فروشی یا سوپر مارکتی داشته باشن و خب نمی‌دونم با این قسمت از کار چی کار کنم :))
امیدوارم بهترین نتیجه رقم بخوره. ممنون :)

این پست و پست قبل رو الان خوندم. براتون آرزوی موفقیت می‌کنم در این مسیر سخت و پرتلاطم و البته ارزشمند. :)

ولی یه سوال، چرا دست نه؟ 

پاسخ امیر + :
ممنونم :)


من بحث بزرگتر کوچیکتر خیلی برام ملاک نیست. معمولا سعی می‌کنم اولین نفر سلام کنم. 
اما دلیل اصلی اینه که اساتیدم می‌گفتن که دانش‌آموز نباید کلا با معلم تماس فیزیکی داشته باشه (حتی خودم هم عمل دست دادن رو هم مثال زدم و دقیقا همین مثال رو پاسخ دادن «نباید تماس فیزیکی داشت»). دلیلش چیه؟ استادام می‌گفتن که بحث حریم خصوصی و ایناست که اگه دانش‌آموز بخواد از الان تماس فیزیکی برقرار بکنه قدم بعدی رو هم برای نزدیک‌تر شدن برمیداره. در حالیکه باید یک مرزی، حریمی چیزی بین معلم و دانش‌آموز باشه. همین دانش‌آموزا اگه نزدیکم باشن و بخوان صدام بزنن، لمسم هم می‌کنن که از لحاظ ادب خیلی مناسب نیست. هر چند که می‌دونم بچه هستن و این چیزا رو نمی‌دونن و من بهشون خیلی سریع تذکر می‌دم که به من دست نزنن و دستشون رو سریع برمیدارن.
تازه من این هفته خیلی هم دعواشون می‌کردم سر کلاس داد می‌زدم و بعضی اوقات هم با تیکه کنایه باهاشون صحبت می‌کردم و یک مقدار زهر چشم هم گرفتم، باز هم می‌بینم که بیشتر بهم نزدیک شدن 😅 دیگه اگه صمیمی باهاشون برخورد کنم معلوم نیست چه اتفاقی میفته :))

یه بار معلم تاریخمون سال چهارم که بودیم میگفت دانش اموز سالها پیشم اومد بهم سلامگنه دستش رو دراز کرد. این کار خوب نیست اول باید بزرگتر دستش رو دراز کنه، منم بهش دست ندادم. داشتم فکر میکردم اون کوچک تر اگر دلیل این کار بهش توضیح داده نشه چقدر پیش خودش ضایع میشه!

پاسخ امیر + :
برای من بحث بزرگ و کوچیک بودن مطرح نبود. فقط حریم خصوصی.

احساس ضایع شدن یک چیز زودگذره و فراموش می‌کنن. حواسم هم هست که بعدا یک تایمی هم بهشون دست بدم و در رابطه با آداب دست دادن هم صحبت کنم.

خب اشکالی نداره حالا یکی هست باور کنید اون خودشم دوست داره پیشرفت کنه ولی مسیرش نمیدونه یا شیطونه.

آره خیلی خوبه حتما باید به فکر اونا هم باشین میتونید کارای دیگه هم بهشون محول کنید مثلاً تلکیف باحال یا تشویق بیشتر یه چیزی که بدونن شما بهشون توجه میکنید:)

عزیزم چه تفکرات بامزه و پاکی:)

میتونید کلیپ از شغل های موفق بذارید و آدم ها موفق حتی فوتبالیست ها 

اونا خیلی باهوشن :) و بدونید این بچه اگر میگه سوپر مارکت فقط همین سطح رو دیده اگر شما به قولی نقطه عطف شون بشین و بهشون نشون بدین دنیا فقط یه سوپر مارکت نیست، چقدر پیشرفت خواهند کرد.

مسولیت بزرگی دارین ایشالا موفق باشید.

پاسخ امیر + :
بله. ما اصلا بچه بد نداریم. فقط ما بزرگترا بلد نیستیم با هر کدومشون چجوری برخورد بکنیم. اما خب شرایط ما هم مناسب نیست دیگه. خودتون می‌دونین :)


دارم سعی می‌کنم بازی و مسابقه و اینا رو بیشتر داخل کلاس بذارم اما یکم کمبود وقت داریم ... 

:)

این هم میشه. 
اول شغلها رو بهشون بگم و بعدش بگم که می‌تونین به شغل های دیگه هم فکر کنین. نه اینکه این شغلها بد باشه ولی ممکنه برای شما مناسب نباشه ...
ممنونم

عجب عجب... منطقی بود، قانع شدم. :)

ممنون بابت توضیحتون! 

پاسخ امیر + :
خواهش می‌کنم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره وب
«۹ کاذب» یک پست داخل فوتباله که بازیکن به عنوان مهاجم در نوک زمین میاد عقب و به هم‌تیمی‌هاش در پاسکاری و بازیسازی کمک می‌کنه... علت انتخاب؟ شاید به این دلیل که اسم دیگه‌ای به ذهنم نمی‌رسید :دی